Svi koji treniramo već duže vremena dobro znamo da nije tako teško izgubiti motivaciju za vježbanjem kad dopustimo da upadnemo u rutinu. Vi koji...

trening-s-utezima-muskarac-600x400

Svi koji treniramo već duže vremena dobro znamo da nije tako teško izgubiti motivaciju za vježbanjem kad dopustimo da upadnemo u rutinu. Vi koji ste u tome novi –  ako ste mislili da ste prošli najgori dio time što ste samo počeli trenirati, varate se. Često je održati takav režim jednako tako teško, a možda i teže, nego napraviti prvi korak. Tome svjedoče mnoga brza odustajanja i članci o motivaciji. Znate da morate nastaviti trenirati, pratiti uravnotežen jelovnik, ali kako to usvojiti kao naviku za cijeli život, bez dosade i gubitka motivacije?

Ako trenutno osjećate da ste zapeli i da bi ovaj članak mogao biti baš za vas, sljedećih 8 motivirajućih metoda pokazat će vam kako začiniti svoj režim, učiniti ga zanimljivim i uzbudljivim i uspjeti u onome što je najvažnije za dobre rezultate kojima težite – održati ga što duže, kako bi postao način života, a ne samo jedna od njegovih faza.

1. Mislite pozitivno
Prije svega, zapitajte se zašto ste se uopće odlučili početi trenirati, koji su vaši krajnji ciljevi koje njime nastojite ostvariti? Što je to što vas najviše motivira da se držite zadanog režima, što vas fokusira i drži koncentriranima na sam trening? Što vaš trening čini zanimljivim i izazovnim, što volite raditi, u čemu zaista uživate? Odgovori na ta pitanja neka vam stalno budu u svijesti, kako biste dobili unutarnju motivaciju na pokret.  Fokus na pozitivnim, poticajućim mislima i emocijama dat će vam volju i dovoljno energije i snage da na trening krenete i onda kada vam je to zadnje na pameti.

2. Nađite trening partnera
U dobrom društvu trening je uvijek zanimljiviji, a može postati i izazovniji ako svog trening partnera vidimo kao nekoga s kime se možemo natjecati. Nađite nekoga s kime se osjećate dobro i ugodno i na koga možete računati da neće iznevjeriti dogovore. Termin treninga shvatit ćete kao veću obavezu ako vas netko čeka na dogovorenom mjestu. No, prije svega shvatite da je ste došli vrijeme iskoristiti na vježbanje, ne na prepričavanje sinoćnjeg izlaska. To ostavite za kasnije opuštanje koje zaslužite dobrim treningom.

3. Odredite ciljeve i raspored treninga
Ako ne planirate kada ćete i kako vježbati teško ćete ostati motivirani jer ćete se ravnati prema raspoloženju svakog dana te tako lakše pronalaziti izgovore da trening preskočite „još samo danas“ ili da ga odradite prema osjećaju. Ako ne trenirate konstantno i progresivno, teško ćete ostvariti dobre rezultate. Uostalom, izvrstan je osjećaj vidjeti kako ste iz mjeseca u mjesec sve bolji i bolji, samo to može biti dovoljna motivacija. Poslužite se računalom, mobitelom ili dobrom starom olovkom i papirom i složite plan.

Trening shvatite kao bilo koju drugu obavezu koju ne preskačete te se potrudite da na kraju tjedna ispunite sve što isplanirate. Uvedite svoj način praćenja odrađenih treninga, budite kreativni, ako treba, tu i tamo se nagradite nekom sitnicom zbog toga što ste uspješno odradili tjedan – sve je lakše kada u ono što nekad smatramo mučenjem uvedemo malo igre.

4. Odaberite pravu muziku
Dobar odabir muzike može puno pomoći pri motivaciji. Nađite nešto po vlastitom guštu, nešto energično i brzo kako biste dobili dodatni poticaj da izgurate trening do kraja i najbolje što možete. Kreirajte svoju playlistu omiljenih pjesama tako da se svaki put veselite novom treningu i prilici da u njima uživate.

5. Promijenite način treninga
Lakše ćete izgubiti motivaciju ako se duže vremena pridržavate iste trening rutine, zato pronađite druge opcije kako vam ne bi dosadilo to što radite. Mijenjajte način svog kardio treninga, vježbe snage koje izvodite, volumen treninga, odmore između serija, dane kada trenirate, i dio dana koji posvećujete treningu, ako ste u mogućnosti. Bilo koja od tih promjena uvest će dašak novog vjetra u vašu rutinu i izazvati vas na neke nove načine. Pročitajte i naš članak Izbjegnite stagnaciju: koliko često, što i kako mijenjati u konceptu treninga.

6. Prilagodite trening sebi
Okružje može imati veliki utjecaj na sposobnost fokusa na trening. Ako ste osoba koja više voli trenirati na svježem zraku, nađite načina da to i provodite. Ako vam puno ljudi smeta uložite u potrebnu opremu te trenirajte kod kuće. Prilagodite se tako da si definirate ono što vas veseli i toga se držite – lakše ćete se na duže staze pridržavati nekog režima ako u njemu istinski uživate.

7. Nepretrpavajte se hranom prije treninga
Je li vam se ikad dogodilo da odjednom, nakon što željno iščekujete trening od ranog jutra,  jednostavno izgubite volju za vježbanjem taman kad bi trebalo krenuti? Svi znamo da uzroci toga mogu biti raznoliki, no možda ste samo – pojeli previše. Ne morate vježbati na prazan želudac, ali nemojte ni pojesti previše prije samog treninga. Držite se uravnoteženih obroka tijekom cijelog dana. U obroku pred trening pojedite nešto što će vašu razinu energije održati visokom i uravnoteženom, bez osjećaja težine i potrebe da legnete.

8. Uzmite odmor
Nekima će ovaj savjet pasti najteže, ali istina je – nekad je manje – više. Ako osjetite da vas više ne veseli ono što vam je donedavno bio razlog više za dizanje iz kreveta ujutro, možda ste samo malo iscrpljeni. Pokušajte s par dana odmora, a onda produžite i na cijeli tjedan ako ne primijetite promjene. Izgubiti nećete ništa, tijelu ćete dati priliku da malo odmori i napuni baterije, a sebi da shvatite koliko se zapravo super osjećate kad trenirate.

Nema drugog načina, da biste trening učinili neizostavnim dijelom svog života morat ćete raditi određene prilagodbe te se povremeno dosjetiti novih i zabavnih načina treninga i aktivnosti općenito. Samo na umu imajte svoj krajnje ciljeve – bolje zdravlje, izgled i sreću koja iz toga proizlazi – i nađite prave načine da uživate u svakom treningu. Nadamo se da će vam ovaj članak u tome pomoći.

wGym.

Powered by WPeMatico

Podjelite članak: