PILATES VJEŽBE U STARIJOJ DOBI PILATES VJEŽBE U STARIJOJ DOBI
Sa svojim fokusom na kontrolisano disanje i kvalitet pokreta – a ne količinu ponavljanja – mnogi stručnjaci se slažu da su Pilates vježbe jedan od... PILATES VJEŽBE U STARIJOJ DOBI

Rezultat slika za pilates za starije osobe slike

Sa svojim fokusom na kontrolisano disanje i kvalitet pokreta – a ne količinu ponavljanja – mnogi stručnjaci se slažu da su Pilates vježbe jedan od najboljih načina za starije osobe da ostanu zdrave i u formi.

Pilates vježbe su pogodne za starije osobe jer nema uticaja na tijelo kao drugi oblici vježbanja, a nisu ni približno tako teške za zglobove kao većina treninga. Ako ste stariji, odrasli, a niste vježbali neko vrijeme, Pilates je sigurno odličan način za ponovno vraćanje tijela i uma u formu.

Većina konvencionalnih vježbi ima tendenciju da izgrade kratke, pozamašne mišiće sklonije ozljedama pogotovo u tijelu starije odrasle osobe. Pilates se fokusira na izgradnju jake jezgre, trbušnih mišića zajedno s mišićima najbližih kičmi. Mnoge vježbe se izvode u ležećim ili sjedećim pozicijama. Pilates takođe može pozitivno uticati na pravilno držanje tijela.Pilates vježbe za starije osobe, pogotovo na spravama koje se koriste za ove vježbe imaju relativno slab otpor, za razliku od neke opreme u teretanama, gdje bi čak i najlakša težina sprave mogla biti previše za starije osobe.

Povećana stabilnost i ravnoteža

Pilates vježbe su srednjeg opsega, odnosno odnose se na srednji dio tijela umjesto ekstremitete ( ruke i noge). Za razliku od drugih oblika vježbanja, Pilates razvija srednji opseg i postepeno radi na ostvarenju stabilnosti i ravnoteže, a da pritom zadrži potpunu kontrolu na zglobovima. Za dobrobit starijih osoba, Pilates vježbe vas uče kontroli i stabilnosti u malom rasponu pokreta, prelaskom na veći raspon pokreta kada se uspostavi kontrola i povjerenje.Pojačana kontrola i stabilnost je presudna za starije osobe, jer im može pomoći u poboljšanju funkcionalnosti pokreta, uključujući ravnotežu i držanje i stati na kraj boli u leđima. Kada ljudi postaju stariji, oni mogu izgubiti ravnotežu i koordinaciju. Pilates povećava snagu i fleksibilnost u jezgru i u nogama, što pozitivno utiče na ravnotežu. Pilates, zajedno s osnovnim fitnes pogodnostima, može i smanjiti rizik od padova. I Pilates je takođe dobar način za izbjegavanje hirurških zahvata poput zamjene kuka ili operacije koljena.

Rezultat slika za pilates za starije osobe slike

Preventiva za mnoge bolesti

Pilates takođe pomaže u različitim dobnim bolestima. Kod oboljelih od osteoporoze ili stenoze, Pilates takođe može pomoći. Za osteoporozu jednostavne Pilates vježbe za noge mogu povećati gustoću kostiju u kičmi i kukovima. Za lumbalnu stenozu postoje vježbe koje mogu ojačati ekstenzore mišića kičme kako bi neutralizovali sile gravitacije koja može povući ljude u pogrbljeni položaj. Budite oprezni.  Ako imate bilo koju od ovih bolesti važno je da provjerite da li vaš Pilates instruktor zna kako modifikovati vježbe, tako da ne povrijedite sebe.Kod Pilates vježbi je takođe poznato i dokumentovano da mogu usporiti ili preokrenuti učinke i oslabiti bolesti poput Parkinsonove i multiple skleroze i mnoge druge bolesti koje se javljaju u toj dobi kao proširene vene, artritis i razne bolove u tijelu koju postaju svakodnevna borba. Vježbe sa umjerenim gibanjem mogu pomoći ljudima da prevladaju krutost i postanu više savitljivi. One čak mogu pomoći kod moždanog udara.

Rezultat slika za pilates za starije osobe slike

Ako ste starija osoba i zainteresovani ste za Pilates, razgovarajte s instruktorom o tome kakve će Pilates vježbe biti najbolje za vas. Takođe je dobra ideja da kontaktirate  svog doktora  prije nego što počnete s Pilates vježbama.

Još nešto vrlo bitno. Nosite odjeću u kojoj se možete lako kretati i u kojoj vam je udobno, na primjer: helanke, donji dio trenirke, odjeću koja je rastezljiva. Vi ćete biti bosi ili samo u čarapama, tako da cipele nisu problem. Ostavite duge ogrlice ili velike narukvice kod kuće,  jer će uticati na vaše vježbanje.

Powered by WPeMatico

Podjelite članak: