Prof.dr. Muharem Zildžić savjetuje Prof.dr. Muharem Zildžić savjetuje
Prošao je mjesec posta, ramazan. Organizam postača se navikao na male količine hrane proteklih mjesec dana, izgubilo se i nešto kilograma čemu su prethodili... Prof.dr. Muharem Zildžić savjetuje

Prošao je mjesec posta, ramazan. Organizam postača se navikao na male količine hrane proteklih mjesec dana, izgubilo se i nešto kilograma čemu su prethodili dugi dani i visoke temperature. Mnogi su za Bajram jeli veće količine hrane, kako slanih jela tako i slatkih. Organizam postača doživljava stanje šoka. Kako bi postači i nakon ramazana ostali zdravi i vratili izgubljenu snagu, za vas smo potražili stručno mišljenje.
Profesor doktor Muharem Zildžić za naš portal otkriva kakva je ishrana potrebna poslije ramazanskog posta, kako bi se organizam postepeno vratio u normalnu funkciju.

Poštovani profesore, iza nas je Ramazanski bajram, vjernici su ispostili mjesec ramazan. Sada je vrijeme da se vrate normalnom načinu ishrane. Kakvu ishranu biste preporučili ljudima u ovom periodu “povratka u normalu”?

Prof.dr. Zildžić: Kada je u pitanju ishrana, često ponavljam riječ umjereno. Povratak sa ramazanskog načina ishrane na normalan način ishrane treba ići sa manjim obrocima, drugim riječima nikako ne pretjerivati sa količinama. Jasno je da velika većina ljudi  pretjera već prvog dana Bajrama, kad nas čekaju slasni obroci, po pravilu vrlo kalorični, zatim razne vrste slatka, baklave, kolači itd., ali ne treba takvim načinom nastaviti i u narednim danima. Umjerenim količinama treba se vratiti u jedan normalan režim ishrane. Također, napominjem da je u ovim ljetnim mjesecima potrebno povećati unos vode u organizam. Pod tim ne podrazumijevamo samo vodu kao vodu, nego sve sto ima veći postotak vode u svom sastavu. Posljednja istraživanja su dovela do traga da je glavni slogan nutricionista – “jedi vodu” . Ja lično najviše preporučujem što veće količine voća i povrća, koje osim vode sadrže i vrlo bitna vlakna, kao i vitamine te ostale hranjive i potrebne tvari .

S obzirom da je ramazan ovih godina u periodu kada su dani najduži, mnogi vjernici gube više kilograma tokom ramazana. Na koji način mogu da vrate izgubljenu tjelesnu masu?

Prof.dr. Zildžić: Kao i u prethodnom pitanju odgovor je umjereno. Manji obroci, po potrebi više puta. U ovom slučaju je preporuka da se unosi više proteina (bjelančevina) kao što su meso, sjemenke (orasi, lješnici, bademi …), a da se ipak pazi sa unosom ugljikohidrata (tijesto i sve slatko), uz obavezno uzimanje većih količina svježeg sezonskog voća i povrća. Povratak na staru “težinu”  mora ići sporije, dakle, kao što je neko u mjesec dana posta izgubio recimo 5 kg tako tih 5 kg treba da vrati u mjesec dana. Sve što je pretjerano donosi opterećenja za naš organizam, a to želimo izbjeći, zar ne?

Želite li našim čitateljima dati još neki savjet vezano za ishranu?

Prof.dr. Zildžić: Ništa što već nisam rekao, ali evo ukratko da rezimiram. Umjereni obroci, svježe, odabrane namirnice, raznovrsna ishrana, što veći unos vode u organizam kao što rekoh “ jedi vodu “ i to je ukratko to. Ono što možda još treba napomenuti jeste da je općenito naša kuhinja bazirana na prevelikom unosu ugljikohidrata (šećera) tako da, ko želi da se hrani zdravo mora te količine da smanji. To su prvenstveno sve vrste tijesta, tjestenine, pite, bijeli hljeb kao i sva slatka jela, a u mjesto toga preporučujem crni integralni hljeb, puno voća s kojim ćete nadoknaditi sve potrebne šećere u organizmu i tako dalje.

 

Podjelite članak: