Pilates – zašto ga uvrstiti u svakodnevni trening Pilates – zašto ga uvrstiti u svakodnevni trening
Dolaskom pilatesa na naše prostore, javio se popriličan boom i navala na taj „novi“ program vježbanja. Svi su odjednom ostavili tenisice i pribjegli „novom“... Pilates – zašto ga uvrstiti u svakodnevni trening

Rezultat slika za pilates

Dolaskom pilatesa na naše prostore, javio se popriličan boom i navala na taj „novi“ program vježbanja. Svi su odjednom ostavili tenisice i pribjegli „novom“ vježbanju jer, to je hit u svijetu, time se bave glumice i sve izgledaju fantastično! Istina, ima nešto posebno u tom programu, složit će se svi koji su ga probali!

Utemeljitelj pilatesa je nijemac Joseph H. Pilates. On kroz svoj rad pristupa vježbačima na dva principa, to su fitness princip vježbanja i rehabilitacijski princip.

Kroz rehabilitaciju uči bolesnike kako maksimalno iskoristiti svoje tijelo i specifičnim vježbama dovesti dio tijela koji je u disbalansu ili povrijeđen u funkciju.

Fitness pilates podrazumijeva rekreativno vježbanje kojim se zadovoljavaju određena pravila i principi same tehnike pilatesa. Pilates vole plesači, balerine, i svi koji vole elegantne, kontrolirane i pravilno izvedene pokrete. Postoje stereotipi, posebice kod muške populacije, da je pilates spor, da se samo „leži na podu“ i da su to „one vježbe s pilates loptom“. No, pilates je puno više od toga!

Postoje razne izvedenice klasičnog pilatesa. Pa su nam tako poznati programi: cardio pilates, body pilates, power pilates itd. Temelj i baza ostaju isti: kontrolirani pokreti, vježbe kojima se istovremeno jača jedna, a isteže druga mišićna skupina te maksimalna mentalna aktivnost.

Prema vrsti pilates treninga, treninge razlikujemo na:

  • Stott pilates spravama (kao što su Reformer, Cadillac, Chair)
  • grupni trening s raznovrsnim rekvizitima (velika lopta, traka, obruči, valjci)
  • individualan pilates trening

Individualan pilates trening

Individualni pristup najučinkovitiji je jer se trener maksimalno posveti svom vježbaču, njegovim potrebama i ciljevima te eventualnim deformacijama i boljkama, pa su time i rezultati puno brže vidljivi.

Pilates kao nadopuna treninga snage

Pilates trening dobra je nadopuna treninga snage ili treninga u teretani, složit će se svi koji su bili primorani ili koji su ga probali iz čiste radoznalosti.

Treninzi u teretani većinom se provode s ciljem povećanja mišićne mase, smanjenja potkožnog masnog tkiva ili poboljšanja izdržljivosti, ali s minimalnim naglaskom na fleksibilnost i istezanje mišića. Upravo je to istezanje bitan faktor u oblikovanju mišića i povećanju pokretljivosti zglobnih sustava. Oni nam omogućuju bolju funkciju mišića, smanjenje kiselosti ili muskulfibera kao reakciju na trening, ali i smanjenje bolova kritičnih dijelova lokomotornog sustava – vrat, rameni pojas, kralježnica, kukovi i/ili koljena.

Rezultat slika za pilates istezanje

Istezanje

Većim dijelom muška populacija, zbog same konstitucije, ima problem s fleksibilnosti. Uvrštavanjem pilates treninga ili pilates vježbi u svakodnevni trening, može se puno postići po pitanju povećanja pokretljivosti i amplitude pokreta pri izvođenju određenih vježbi snage.

Pravilno disanje

Tehnika disanja je izuzetno bitna, a čini ju puni udah i puni izdah čime se vrši oksigenacija i izmjena plinova iz dna plućnih krila.

Pravilno disanje djeluje na povećanje sveopćeg stupnja zdravlja jer energetizira i oživljava cjelokupni tjelesni sustav. Disanje pomaže vježbaču da poveća protok kisika koji dopire do „ glatkog mišića“, stimulirajući krvotok i cirkulaciju, što relaksira i potiče rad unutrašnjih organa, posebno jetre i srca.

Pilates trening

U fitness centrima postoje grupni programi i velika većina ima pilates ili neku vrstu pilatesa u svojoj ponudi. Malo je poznato da i vrhunski sportaši imaju uvršten pilates u svoj raspored treninga. Jednostrani sportovi (npr. tenis, badminton, rukomet ili slični sportovi) koji imaju naglašenu dominaciju jedne strane tijela, koriste pilates i specifične vježbe za istezanje te dominantne strane i jačanje druge, nedominantne strane.

Bilo da je vezano za rehabilitaciju ili rekreaciju, na pilatesu ćete se zabaviti i vježbati na jedan posve drugačiji način.

Powered by WPeMatico

Podjelite članak: